Tętniące, drgające, pulsujące napięcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • siwy300
    Classic
    • 2010
    • 13

    Tętniące, drgające, pulsujące napięcie

    krzysztofgru1, No to dobrze, grunt to zadowolenie właściciela
  • LoMe
    Drive
    • 2009
    • 59

    #2
    Tętniące, drgające, pulsujące napięcie

    Od jakiegoś czasu mam problem jak w temacie. Widoczne jest to na ośw. wskaźników, przednich i tylnych światłach, ośw. tablicy rejestracyjnej. Delikatne, częste, nierytmiczne przygasania. Dzieje się tak tylko przy włączonym silniku. Elektryk przebadał alternator (Bosch) - wszystko w normie.
    Aha - gdy przy zamkniętych oknach podnoszę przyciski otwierania szyb tak jakbym chciał zamknąć okna, wtedy wszystko bardzo drastycznie przygasa na ok 1/2 sekundy. Gdy włącza się ABS również widać identyczne efekty.
    Co jest??

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Aku do wymiany...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • LoMe
        Drive
        • 2009
        • 59

        #4
        Też o tym myślałem, ale jaki wpływ ma akumulator na to zjawisko??

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          LoMe, co do tego przygasania , miałem to samo w O1 , nie jedna osoba o tym pisała i wszyscy doszli do wniosku że ten typ tak ma.
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • LoMe
            Drive
            • 2009
            • 59

            #6
            Zamieszczone przez Ziomal
            LoMe, co do tego przygasania , miałem to samo w O1 , nie jedna osoba o tym pisała i wszyscy doszli do wniosku że ten typ tak ma.
            Ten typ samochodu czy ten typ aku?:-)

            Komentarz

            • locaj85
              Rider
              • 2009
              • 482

              #7
              mi tez przygasają światła przy chwilowym wzroscie poboru pradu, trwa to ułamek sekundy, tak jak mówisz najlatwiej zaobserwowac to "ciagnac szyby do gory", mam tak od zawsze, aku badany i ejst ok

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Przygasanie świateł przy domykaniu "zamkniętych" szyb to oczywiście normalne, tak jak np. przy włączeniu podgrzewania tylnej szyby. Chwilowe obciążenie układu jest wtedy tak duże, że "przysiad" napięcia jest nieunikniony. Jednak "drgania" napięcia widoczne przede wszystkim na silniku pracującym na luzie to albo uszkodzony alternator albo słaby akumulator ( w większości przypadków jednak aku ).
                U mnie w OII taki objaw pojawił się po ok. 3 latach od kupna auta; aku wymieniony; objaw zniknął.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  Prawdopodobnie regulator napięcia

                  Komentarz

                  • LoMe
                    Drive
                    • 2009
                    • 59

                    #10
                    Alternator był dwukrotnie badany, dwukrotnie wyniki były prawidłowe.
                    Jeśli to faktycznie akumulator - to może ktoś mi wytłumaczy przyczynę.
                    Akumulator mam od nowości - chyba Akuma czy jakoś tak.

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      LoMe, a od nowości to znaczy ile lat?

                      Co do przyczyn to przede wszystkim trochę teorii. Alternator sam w sobie nie wytwarza napięcia/prądu stałego tylko zmienne trójfazowe. Do jego uzwojeń podłączony jest trójfazowy mostek prostowniczy ( 6 diód ) na którego wyjściu uzyskujemy napięcie stałe ( czyli + i masa ) ale jego wartość wcale nie jest stałą ( czyli nie ma tam np. 12,5 V jak z aku ) tylko przebieg jest "pofalowany" ( czerwona linia na obrazku poniżej - obrazek zapożyczony z http://elektro.w.interia.pl/energoel/mostek/ )



                      Jak widać napięcie wyjściowe zmienia się w pewnych granicach ( +/- ileśtam V ) i jeśli w aucie nie było by podłączonego aku to napięcie miało by takie "tętnienia" o częstotliwości zależnej od szybkości obrotów wirnika alternatora ( czyli de facto od obr. silnika ).
                      Akumulator działa w tym układzie jak swego rodzaju "kondensator" który "tłumi" te tętnienia napięcia. Jeśli aku jest słabe, nie trzyma już swojej pojemności / ma "zarośnięte" syfem elektrody to słabiej też "tłumi" tętnienia.
                      Jak chcesz sprawdzić to wystarczy, że podepniesz do twojego aku drugi dobry aku ( wystarczy to zrobić na dobrych kablach rozruchowych ) i problem powinien zniknąć.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • LoMe
                        Drive
                        • 2009
                        • 59

                        #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        LoMe, a od nowości to znaczy ile lat?

                        Co do przyczyn to przede wszystkim trochę teorii. Alternator sam w sobie nie wytwarza napięcia/prądu stałego tylko zmienne trójfazowe. Do jego uzwojeń podłączony jest trójfazowy mostek prostowniczy ( 6 diód ) na którego wyjściu uzyskujemy napięcie stałe ( czyli + i masa ) ale jego wartość wcale nie jest stałą ( czyli nie ma tam np. 12,5 V jak z aku ) tylko przebieg jest "pofalowany" ( czerwona linia na obrazku poniżej - obrazek zapożyczony z http://elektro.w.interia.pl/energoel/mostek/ )

                        Obrazek

                        Jak widać napięcie wyjściowe zmienia się w pewnych granicach ( +/- ileśtam V ) i jeśli w aucie nie było by podłączonego aku to napięcie miało by takie "tętnienia" o częstotliwości zależnej od szybkości obrotów wirnika alternatora ( czyli de facto od obr. silnika ).
                        Akumulator działa w tym układzie jak swego rodzaju "kondensator" który "tłumi" te tętnienia napięcia. Jeśli aku jest słabe, nie trzyma już swojej pojemności / ma "zarośnięte" syfem elektrody to słabiej też "tłumi" tętnienia.
                        Jak chcesz sprawdzić to wystarczy, że podepniesz do twojego aku drugi dobry aku ( wystarczy to zrobić na dobrych kablach rozruchowych ) i problem powinien zniknąć.
                        To znaczy 3,5 roku.
                        Ooo teraz trochę mi się rozjaśniło :szeroki_usmiech:
                        Nadciskam 'pomógł"

                        Komentarz

                        • Witek1952
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 196

                          #13
                          Witam serdecznie. W megance z tego powodu też musiałem wymienić akumulator. Pozdrawiam.
                          Witek

                          Komentarz

                          Pracuję...